Muokataan sivua OGRE
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{ Ohjelma | {{ Ohjelma | ||
| nimi=OGRE | | nimi=OGRE | ||
| kuva= | | kuva= | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[MIT]] | | lisenssi=[[MIT]] | ||
| käyttöliittymä= | | käyttöliittymä= | ||
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | | kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | ||
}} | }} | ||
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys (3D grafiikkamoottori), joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille. | |||
Ogre ei yksin riitä pelin kehitykseen vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja. | |||
==Lisätyökalut== | |||
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia Ogrelle. | |||
== | ==Katso myös== | ||
* [[Pelikehitys]] | |||
[[Luokka: Pelikehitys]] | [[Luokka: Pelikehitys]] | ||
[[Luokka: Kehitystyökalut]] | [[Luokka: Kehitystyökalut]] |