Muokataan sivua GLM
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Perustietoa|en:GLM}} | {{Perustietoa|en:GLM}} | ||
{{ | {{Ohjelma | ||
| nimi | | nimi=GLM | ||
| kuva | | kuva= | ||
| kuvateksti | | kuvateksti= | ||
| | | käyttöliittymä=[[kirjasto]] | ||
| lisenssi= | |||
| kotisivu=[http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html] | |||
| lisenssi | |||
| kotisivu | |||
}} | }} | ||
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] matematiikka kirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language (GLSL)-ohjelmointia. | |||
< | |||
Käyttö esimerkki: | |||
<source lang="C++"> | |||
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | #include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | ||
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | #include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | ||
Rivi 35: | Rivi 27: | ||
return Projection * View * Model; | return Projection * View * Model; | ||
} | } | ||
</ | </source> | ||
==Asennus== | ==Asennus== | ||
Rivi 42: | Rivi 34: | ||
{{OpenGL}} | {{OpenGL}} | ||
[[Luokka: OpenGL]] | [[Luokka: OpenGL]] | ||
[[Luokka: Kirjastot]] |