Muokataan sivua Simple DirectMedia Layer
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Perustietoa}} | {{Perustietoa}} | ||
{{ | {{Ohjelma | ||
| nimi | | nimi=SDL | ||
| kuva | | kuva=[[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]] | ||
| kuvateksti | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]] | |||
| käyttöliittymä=kirjasto | |||
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org] | |||
| lähdekoodi=[https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL] | |||
| lisenssi | |||
| kotisivu | |||
| lähdekoodi | |||
}} | }} | ||
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. | '''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. | ||
Rivi 55: | Rivi 47: | ||
* [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas | * [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas | ||
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng | * Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng | ||
{{OpenGL}} | {{OpenGL}} | ||
[[Luokka:Kirjastot]] |