Muokataan sivua Wine Staging
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi | | nimi=Wine Staging | ||
| kuva | | kuva=[[Kuva:WINE-logo.png|50px]] | ||
| kuvateksti | | kuvateksti= | ||
| kehitysversio | | kehitysversio=5.22[https://www.winehq.org/news/2020112001] | ||
| kehityspvm | | kehityspvm=20. marraskuu 2020 | ||
| käyttöliittymä = [[Wine]] | | käyttöliittymä=[[Wine]] | ||
| lisenssi | | lisenssi=[[LGPLv2]] | ||
| kotisivu | | kotisivu=[https://www.wine-staging.com/ www.wine-staging.com] | ||
| | | lahdekoodi=[https://github.com/wine-staging/wine-staging github.com/wine-staging/wine-staging] | ||
}} | }} | ||
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle. | '''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle. | ||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md | * https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md | ||
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md | * https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md | ||
* [[Lutris]] | |||
[[Luokka:Emulaattorit ja virtuaalikoneet]] | [[Luokka:Emulaattorit ja virtuaalikoneet]] | ||
[[Luokka:Pelit]] | [[Luokka:Pelit]] |