Ero sivun ”UPBGE” versioiden välillä
p (logo) |
p (sanamuoto) |
||
Rivi 23: | Rivi 23: | ||
Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä [[Blender Game Engine]] (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon. | Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä [[Blender Game Engine]] (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon. | ||
Tällä hetkellä Blender | Tällä hetkellä [[Blender Foundation]]in päätöksen jälkeen poistaa BGE seuraavasta 2.8-julkaisusta UPBGE:stä tulee käytännössä ainoa, joka seuraa pelimoottorin kehitystä. Tämä antaa mahdollisuuksien mukaan vielä enemmän vapautta tehdä tiettyjä päätöksiä, koska emme koskaan joudu millään tavalla ristiriitaan virallisen version kanssa. | ||
Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa). | Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa). | ||
Rivi 29: | Rivi 29: | ||
UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista. | UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista. | ||
UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE- | UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE-käyttäjistä, jotka ovat kiinnostuneita pelimoottorien kehittämisestä, verkkokehittäjistä ja viestintäpäälliköstä. | ||
== Asennus == | == Asennus == |
Versio 10. maaliskuuta 2022 kello 13.29
UPBGE | |
---|---|
UPBGE 0.3 perustilassa. | |
Kehittäjä(t) | Porteries Tristan, Blender Foundation |
Ensijulkaisu | 0.0.1 / 21 syyskuuta 2019 |
Vakaa versio | 0.3 / 4. joulukuuta 2021 |
Ohjelmoitu | C, C++, Python |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | upbge.org |
Lähdekoodi | github.com/UPBGE/upbge |
UPBGE eli Uchronia Project Blender Game Engine. UPBGE on Blenderin porttaus/klooni, jonka Porteries Tristan (Blender Game Enginen kehittäjä) ja jotkut hänen ystävänsä loivat syyskuussa 2015.
Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä Blender Game Engine (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon.
Tällä hetkellä Blender Foundationin päätöksen jälkeen poistaa BGE seuraavasta 2.8-julkaisusta UPBGE:stä tulee käytännössä ainoa, joka seuraa pelimoottorin kehitystä. Tämä antaa mahdollisuuksien mukaan vielä enemmän vapautta tehdä tiettyjä päätöksiä, koska emme koskaan joudu millään tavalla ristiriitaan virallisen version kanssa.
Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa).
UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista.
UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE-käyttäjistä, jotka ovat kiinnostuneita pelimoottorien kehittämisestä, verkkokehittäjistä ja viestintäpäälliköstä.
Asennus
Ohjelman kotisivulta löytyvät yleiset asennuspaketit Linuxille, Windosille ja macOS:lle.