Ero sivun ”Wine Staging” versioiden välillä
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (artikkelia päivitetty) |
||
(5 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi=Wine Staging | | nimi = Wine Staging | ||
| kuva=[[ | | kuva = [[Tiedosto:WINE-logo.svg.png|50px]] | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti = | ||
| kehitysversio= | | kehitysversio = 8.0-rc4[https://www.winehq.org/announce/8.0-rc4] | ||
| kehityspvm= | | kehityspvm = 15. tammikuuta 2023 | ||
| käyttöliittymä=[[Wine]] | | käyttöliittymä = [[Wine]] | ||
| lisenssi=[[LGPLv2]] | | lisenssi = [[LGPLv2]] | ||
| kotisivu=[https://www.wine-staging.com/ wine-staging.com] | | kotisivu = [https://www.wine-staging.com/ wine-staging.com] | ||
| | | lähdekoodi = [https://github.com/wine-staging/wine-staging github.com/wine-staging/wine-staging] | ||
}} | }} | ||
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle. | '''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle. | ||
==Katso myös== | |||
* [[Proton]] | |||
* [[Lutris]] | |||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md | * https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md | ||
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md | * https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md | ||
{{Wine}} | |||
[[Luokka:Emulaattorit ja virtuaalikoneet]] | [[Luokka:Emulaattorit ja virtuaalikoneet]] | ||
[[Luokka:Pelit]] | [[Luokka:Pelit]] |
Nykyinen versio 17. tammikuuta 2023 kello 19.45
Wine Staging | |
---|---|
Kehitysversio | 8.0-rc4[1] / 15. tammikuuta 2023 |
Käyttöliittymä | Wine |
Lisenssi | LGPLv2 |
Kotisivu | wine-staging.com |
Lähdekoodi | github.com/wine-staging/wine-staging |
Wine Staging on testausalue www.winehq.org sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty Winen pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi PlayOnLinux-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera Esyncin käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä DXVK:n käyttöönoton, joka on Vulkan-pohjainen yhteensopivuuskerros Direct3D 11:lle.
Katso myös[muokkaa]
Aiheesta muualla[muokkaa]
- https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md
- https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md
PlayOnLinux | Lutris | Bottles | Proton | protontricks | Wine Staging | Winetricks | CrossOver |