Ero sivun ”Assimp” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Malline:Kirjasto ja fiksausta)
pEi muokkausyhteenvetoa
 
Rivi 11: Rivi 11:
| kehityspvm    =  
| kehityspvm    =  
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = mallinnuskirjasto
| lisenssi      = [[BSD-lisenssi]]
| lisenssi      = [[BSD-lisenssi]]
| kotisivu      = [http://www.assimp.org/ www.assimp.org]
| kotisivu      = [http://www.assimp.org/ www.assimp.org]

Nykyinen versio 26. joulukuuta 2020 kello 04.38

Assimp
Tekijä(t) Alexander Gessler, Thomas Schulze, Kim Kulling
Vakaa versio 5.0.1  / 12. tammikuuta 2020
Ohjelmoitu C++
Kirjasto mallinnuskirjasto
Lisenssi BSD-lisenssi
Kotisivu www.assimp.org
Lähdekoodi github.com/assimp/


Assimp eli Open Asset Import Library on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu C++ kielellä ja se tarjoaa rajapinnat C:lle, sekä C++-kielille. Kirjaston tehtävänä on ladata yli 40 3D-tiedostomuotoa yhtenäiseksi ja puhtaaksi tietorakenteeksi. Assimp tukee mm. COLLADA (.dae), 3DS, DirectX X, Wavefront OBJ ja Blender (.blend) tiedostomuotoja.

Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: C, C++, Python, D, BlitzMax, Java (tulossa...) ja .NET (tulossa...)

v  k  m
OpenGL-kirjastoja
OpenGL | FreeGLUT | GLFW | GLEW | GLM | GLU
OpenGL varjostinohjelmakielet
GLSL
Muita kirjastoja
Assimp | SDL | Vulkan