Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(ioquake3)
 
p (lähdekoodi)
 
(9 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{ Ohjelma  
{{DISPLAYTITLE:{{lcfirst:{{PAGENAME}}}}}}
{{Ohjelma
| nimi=ioquake3
| nimi=ioquake3
| kuva=
| kuva=
| kuvateksti=  
| kuvateksti=
| lisenssi=[[GPL]]
| lisenssi=[[GPLv2]]
| käyttöliittymä=[[SDL]],[[OpenAL]]
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenAL]]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/get-it/ http://ioquake3.org]
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org]
| lähdekoodi=<li>[https://github.com/ioquake/ioq3/ github.com/ioquake/ioq3/] <li>[https://github.com/id-Software/Quake-III-Arena github.com/id-Software/Quake-III-Arena]
}}
}}
[http://ioquake3.org/get-it/ ioquake3] on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori.
 
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[Quake III: Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti [[id Software]]. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja.
 
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]].


==Katso myös==
==Katso myös==
* [[Crystal Space]]
* [[Quake]]
* [[Quake II]]
* [[Quake III: arena]]


[[Luokka:Pelimoottorit]]
{{Malline:Pelinteko}}
[[Luokka: Pelimoottorit]]

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.15


ioquake3
Käyttöliittymä SDL, OpenAL
Lisenssi GPLv2
Kotisivu ioquake3.org
Lähdekoodi
  • github.com/ioquake/ioq3/
  • github.com/id-Software/Quake-III-Arena
  • ioquake3 on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu Quake III: Arena ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti id Software. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja.

    ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten OpenArena, OpenWolf, Tremulous, Smokin' Guns, Urban Terror, Turtle Arena ja World of Padman.

    Katso myös[muokkaa]

    v  k  m
    Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
     Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
     2D 
     Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
      -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
     3D 
     Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
     Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
     Keskeytyneet  Crystal Space
      kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
     Kuvankäsittely  Gimp
      -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
     Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
      -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
      -Tekstuurien luonti  ArmorLab
      -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
     Maastogeneraattorit  TerraForge3D
     Ohjelmointikielet 
      -Käännettävät  C | C++
      -Tulkattavat  Java | Python | Lua
      Ohjelmointimoduulit  pygame
      -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL