Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(luokitus)
Rivi 7: Rivi 7:
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.


[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille SDL:n asennus/käyttöönotto-opas.
[http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön]


== Linkkejä ==
== Linkkejä ==

Versio 15. toukokuuta 2006 kello 06.48

Yleistä

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen ja käyttöön

Linkkejä

SDL:n kotisivu
Ohjelmointiputkan SDL-opassarja