Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (→‎Linkkejä: hienot linkkipallukat)
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 9: Rivi 9:
[http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön]
[http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön]


== Linkkejä ==
==Aiheesta muualla==
*[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br>
*[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br>
*[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja]
*[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja]


[[Luokka:Kirjastot]]
[[Luokka:Kirjastot]]

Versio 29. syyskuuta 2007 kello 13.12

Yleistä

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen ja käyttöön

Aiheesta muualla