Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (→‎Aiheesta muualla: kh, linkki lisää)
Rivi 11: Rivi 11:
*[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja]
*[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja]


===SDL ohjelmointi===
===SDL-ohjelmointi===
* [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen]
* [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen]
* [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö] -opas Ohjelmointiputkassa
* [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö] -opas Ohjelmointiputkassa

Versio 28. joulukuuta 2009 kello 12.01

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Aiheesta muualla

SDL-ohjelmointi