Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(GFX SDL-peliohjelmoinnin opas)
p (→‎SDL-ohjelmointi: jos näin)
Rivi 15: Rivi 15:
* [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö] -opas Ohjelmointiputkassa
* [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö] -opas Ohjelmointiputkassa
* [http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin SDL-peliohjelmoinnin opas]
* [http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin SDL-peliohjelmoinnin opas]
* [http://cone3d.gamedev.net/cgi-bin/index.pl?page=tutorials/gfxsdl/index GFX SDL-peliohjelmoinnin opas] (OpenGL, Math)
* [http://cone3d.gamedev.net/cgi-bin/index.pl?page=tutorials/gfxsdl/index SDL-peliohjelmoinnin opas] (käsittelee myös [[OpenGL]]:ää ja peliohjelmoinnissa tarvittavaa matematiikkaa)


[[Luokka:Kirjastot]]
[[Luokka:Kirjastot]]

Versio 19. tammikuuta 2010 kello 19.37

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Aiheesta muualla

SDL-ohjelmointi