Ero sivun ”Tiled” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (typo)
p (Malline + päivitys)
 
(6 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{ Ohjelma  
{{Ohjelma
| nimi=Tiled
| nimi           = Tiled
| kuva=[[Tiedosto:Tiled.png|250px]]
| logo          =
| kuvateksti=  
| kuva           = [[Tiedosto:Tiled.png|250px]]
| käyttöliittymä=[[QT]]
| kuvateksti     =
| lisenssi=[[GPLv2]]
| tekijä        =
| kotisivu=[http://www.mapeditor.org/ www.mapeditor.org]
| kehittäjä      =
| lahdekoodi=[https://github.com/bjorn/tiled github.com/bjorn/tiled]
| moottori      =
| ensijulkaisu  = 15. kesäkuuta 2004
| vakaaversio    = 1.8.4
| vakaapvm      = 1. huhtikuuta 2022
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| käyttöliittymä = [[QT]]
| tyyppi        = 2D-karttamuokaimet
| lisenssi       = [[GPLv2]]
| kotisivu       = [https://www.mapeditor.org/ mapeditor.org]
| lähdekoodi    = [https://github.com/bjorn/tiled github.com/bjorn/tiled]
}}
}}
''' Tiled''' on 2D-karttamuokkain, jolla voi luoda ortogonaalisia, isometrisiä ja kuusikulmaisia laatoista koostuvia 2D-karttoja peleihin. Ohjelmasta on saatavana versiot Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmaa voi muunmuassa käyttää [[Löve]]-pelimoottorin kanssa.
''' Tiled''' on 2D-karttamuokkain, jolla voi luoda ortogonaalisia, isometrisiä ja kuusikulmaisia laatoista koostuvia 2D-karttoja peleihin. Ohjelmasta on saatavana versiot Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmaa voi muunmuassa käyttää [[Löve]]-pelimoottorin kanssa. Ohjelma on suomennettu.
 
Sitä käytetään useissa peleissä, kuten [[The Mana World]] pelissä ja se on integroitu melonJS HTML5-pelimoottoriin ja Cocos2d-kehykseen.


==Asennus==
==Asennus==
Ohjelman kotisivuilta löytyvät 64-bittinen paketti Linuxille.
{{asenna|Tiled|tiled}}
 
Ohjelman kotisivuilta löytyy myös 64-bittinen paketti Linuxille, sekä [[AppImage]] paketit.


{{Malline:Pelinteko}}
{{Malline:Pelinteko}}
[[Luokka:2D-karttamuokkaimet]]

Nykyinen versio 1. huhtikuuta 2022 kello 19.31

Tiled

Ensijulkaisu 15. kesäkuuta 2004
Vakaa versio 1.8.4  / 1. huhtikuuta 2022
Ohjelmoitu C++
Käyttöliittymä QT
Tyyppi 2D-karttamuokaimet
Lisenssi GPLv2
Kotisivu mapeditor.org
Lähdekoodi github.com/bjorn/tiled

Tiled on 2D-karttamuokkain, jolla voi luoda ortogonaalisia, isometrisiä ja kuusikulmaisia laatoista koostuvia 2D-karttoja peleihin. Ohjelmasta on saatavana versiot Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmaa voi muunmuassa käyttää Löve-pelimoottorin kanssa. Ohjelma on suomennettu.

Sitä käytetään useissa peleissä, kuten The Mana World pelissä ja se on integroitu melonJS HTML5-pelimoottoriin ja Cocos2d-kehykseen.

Asennus[muokkaa]

Tiled löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä tiled. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Ohjelman kotisivuilta löytyy myös 64-bittinen paketti Linuxille, sekä AppImage paketit.

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL