Muokataan sivua OGRE
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio | Oma tekstisi | ||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{ Ohjelma | {{ Ohjelma | ||
| nimi=OGRE | | nimi=OGRE | ||
| kuva= | | kuva= | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[MIT]] | | lisenssi=[[MIT]] | ||
| käyttöliittymä= | | käyttöliittymä= | ||
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | | kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | ||
}} | }} | ||
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D-moottori eli 3D SDK -ohjelmistokehys, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto (grafiikkakirjasto) kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille. | |||
==Katso myös== | |||
* [[Pelikehitys]] | |||
[[Luokka: Pelikehitys]] | [[Luokka: Pelikehitys]] | ||
[[Luokka: Kehitystyökalut]] | [[Luokka: Kehitystyökalut]] |