Ero sivun ”OpenAL” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
p (pientä korjailua) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) | '''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea. | ||
==OpenAL:ia käyttäviä pelejä== | |||
* [[Doom 3]] | |||
* [[Quake 4]] | |||
== Katso myös == | == Katso myös == |
Versio 18. syyskuuta 2011 kello 00.14
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.