Ero sivun ”Code::Blocks” versioiden välillä
p (ohjeita -> Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.) |
p (Vielä yksinkertaisemmin.) |
||
Rivi 15: | Rivi 15: | ||
==Ohjeita== | ==Ohjeita== | ||
Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin. | Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin. | ||
* Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options | * Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options. | ||
* Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan | * Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan Link libraries. Paina painiketta Add ja lisää SDL2 | ||
* Tallenna | |||
* Tallenna | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== |
Nykyinen versio 30. tammikuuta 2016 kello 22.45
Code::Blocks | |
---|---|
Käyttöliittymä | wxWidgets |
Lisenssi | GPL3 |
Kotisivu | www.codeblocks.org |
Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on GDB-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä GCC-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. Lightfeather 3D, Crystal Space ja Irrlicht, sekä ohjelmistokehys Ogrelle.
Asennus[muokkaa]
Code::Blocks löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä codeblocks. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.
Ohjeita[muokkaa]
Kuinka asetan SDL2.0 kirjastot Code::Blocks ohjelman kääntämisasetuksiin.
- Valitse menu valikosta Project ja valitse Build Options.
- Valitse Linker settings välilehti. Kohtaan Link libraries. Paina painiketta Add ja lisää SDL2
- Tallenna