Ero sivun ”GZDoom” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
ei muokkausyhteenvetoa
(GZDoom) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 9: | Rivi 9: | ||
}} | }} | ||
'''GZDoom''' on ZDoom-pohjainen [[Doom]]-peliportti, jota ylläpitää Christoph Oelckers (Graf Zahl). Se julkaistiin ensimmäisen kerran 30. elokuuta 2005 ja se toimii Linuxissa kuin Windowsissa. | '''GZDoom''' on ZDoom-pohjainen [[Doom]]-peliportti, jota ylläpitää Christoph Oelckers (Graf Zahl). Se julkaistiin ensimmäisen kerran 30. elokuuta 2005 ja se toimii Linuxissa kuin Windowsissa. | ||
Sen kehittäminen keskeytettiin 14. huhtikuuta 2010 paitsi päivityksistä, joka pitävät koodikantaansa synkronoituna | Sen kehittäminen keskeytettiin 14. huhtikuuta 2010 paitsi päivityksistä, joka pitävät koodikantaansa synkronoituna [[ZDoom]]in kanssa. | ||
19. tammikuuta 2008 peliportin kehitystä lykättiin, kunnes ZDoom julkaisiin uudemman kerran virallisesti, koska ZDoom-palvelimeen tehtiin erittäin laajoja muutoksia, jotka edellyttävät sen vuoksi [[OpenGL]]-renderöintikoodin muuttamista yhteensopivuuden vuoksi. ZDoomin virallinen julkaisu tehtiin 14. helmikuuta 2008 ja GZDoomin versio 1.1.0 julkaistiin pian sen jälkeen sisällyttämällä siihen tehdyt muutokset. | 19. tammikuuta 2008 peliportin kehitystä lykättiin, kunnes ZDoom julkaisiin uudemman kerran virallisesti, koska ZDoom-palvelimeen tehtiin erittäin laajoja muutoksia, jotka edellyttävät sen vuoksi [[OpenGL]]-renderöintikoodin muuttamista yhteensopivuuden vuoksi. ZDoomin virallinen julkaisu tehtiin 14. helmikuuta 2008 ja GZDoomin versio 1.1.0 julkaistiin pian sen jälkeen sisällyttämällä siihen tehdyt muutokset. |