Ero sivun ”PrBoom+” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(PrBoom+peliportti)
 
p (kuva)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Ohjelma
| nimi=PrBoom+
| nimi=PrBoom+
| kuva=
| kuva=[[Kuva:PrBoom+.png|250px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti=
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenGL]]
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenGL]]

Versio 20. marraskuuta 2020 kello 18.23

PrBoom+

Käyttöliittymä SDL, OpenGL
Lisenssi GPL
Kotisivu prboom-plus.sourceforge.net

PrBoom+ on klassinen ensimmäisen persoonan ampujapeli Doom, jonka id Software julkaisi ensimmäisen kerran vuonna 1993. Se käyttää SDL-kirjastoa ja valinnaista OpenGL-renderöijää. Se perustuu PrBoomiin, MBF:ään ja LxDoomiin, jotka puolestaan perustuvat TeamTNT:n Boomiin, Doomin vapaasti saatavilla olevaan DOS-porttiin DOS:lle.

PrBoom+ -ominaisuuksien lisäksi PrBoom+ tarjoaa mm. rajattoman kuvanopeuden, muuttuvan pelinopeuden, uudelleennäkymän, kävelykamera, takakameran ja hiiri ohjauksen. FOV ja muut ominaisuudet menettämättä yhteensopivuutta alkuperäisestä Doomista.

PrBoom+ vaatii pelikartat. Ilmaisia pelikarttoja on saatavilla freedoom-pakettista. Kaupalliset pelikartat voidaan pakata käyttämällä game-data-packager pakettia. PrBoom+ tukee kaikkia Doomin makuja, mukaan lukien Ultimate Doom, Doom 2 ja Final Doom, sekä Chex (R) Quest, HACX, FreeDoom ja FreeDM.

Asennus

PrBoom+ löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä prboom+. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.