Ero sivun ”PrBoom+” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
p (lähdekoodi)
 
Rivi 6: Rivi 6:
| lisenssi=[[GPL]]
| lisenssi=[[GPL]]
| kotisivu=[http://prboom-plus.sourceforge.net/ prboom-plus.sourceforge.net]
| kotisivu=[http://prboom-plus.sourceforge.net/ prboom-plus.sourceforge.net]
| lahdekoodi=[https://github.com/coelckers/prboom-plus github.com/coelckers/prboom-plus]
| lähdekoodi=[https://github.com/coelckers/prboom-plus github.com/coelckers/prboom-plus]
}}
}}
'''PrBoom+''' on klassinen ensimmäisen persoonan  ampujapeli [[Doom]], jonka [[id Software]] julkaisi ensimmäisen kerran vuonna 1993. Se käyttää
'''PrBoom+''' on klassinen ensimmäisen persoonan  ampujapeli [[Doom]], jonka [[id Software]] julkaisi ensimmäisen kerran vuonna 1993. Se käyttää

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.50

PrBoom+

Käyttöliittymä SDL, OpenGL
Lisenssi GPL
Kotisivu prboom-plus.sourceforge.net
Lähdekoodi github.com/coelckers/prboom-plus

PrBoom+ on klassinen ensimmäisen persoonan ampujapeli Doom, jonka id Software julkaisi ensimmäisen kerran vuonna 1993. Se käyttää SDL-kirjastoa ja valinnaista OpenGL-renderöijää. Se perustuu PrBoomiin, MBF:ään ja LxDoomiin, jotka puolestaan perustuvat TeamTNT:n Boomiin, Doomin vapaasti saatavilla olevaan DOS-porttiin DOS:lle.

PrBoom+ -ominaisuuksien lisäksi PrBoom+ tarjoaa mm. rajattoman kuvanopeuden, muuttuvan pelinopeuden, uudelleennäkymän, kävelykamera, takakameran ja hiiri ohjauksen. FOV ja muut ominaisuudet menettämättä yhteensopivuutta alkuperäisestä Doomista.

PrBoom+ vaatii pelikartat. Ilmaisia pelikarttoja on saatavilla freedoom-paketista. Kaupalliset pelikartat voidaan pakata käyttämällä game-data-packager pakettia. PrBoom+ tukee kaikkia Doomin makuja, mukaan lukien Ultimate Doom, Doom 2 ja Final Doom, sekä Chex (R) Quest, HACX, FreeDoom ja FreeDM.

Asennus[muokkaa]

PrBoom+ löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä prboom+. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.