Ero sivun ”Sauerbraten” versioiden välillä
Ei muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
(12 välissä olevaa versiota 4 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
[[ | {{ Ohjelma | ||
Sauerbraten (tunnetaan myös nimellä Cube 2) on | | nimi=Sauerbraten | ||
| kuva=[[kuva:sauerbraten_linuxfi_screenshot.jpg|200px]] | |||
Pelin ideana on saada vastustaja ammuttua, mitään tehtäviä ei siis ainakaan moninpelissä ole. | | kuvateksti= | ||
Aseita saa aina nyrkeistä raketinheittimeen asti, myös energiaa ja armoreita on mahdollisuus poimia. | | lisenssi=[[zlib-lisenssi]] | ||
Pelissä on erittäin helppo ja hyvä | | käyttöliittymä=[[SDL]] | ||
| kotisivu=[http://sauerbraten.org http://sauerbraten.org] | |||
| lähdekoodi=[https://sourceforge.net/p/sauerbraten/code/HEAD/tree/ sourceforge.net/p/sauerbraten/] | |||
}} | |||
'''Sauerbraten''' (tunnetaan myös nimellä ''Cube 2: Sauerbraten'') on avoimen lähdekoodin [[wikipedia:fi:FPS-peli|FPS-peli]], jossa on sekä yksinpeli että moninpeli. Sauerbraten on tehty alkuperäisen [[Cube]]n päälle. Pelin ideana on saada vastustaja ammuttua, mitään tehtäviä ei siis ainakaan moninpelissä ole. Aseita saa aina nyrkeistä raketinheittimeen asti, myös energiaa ja armoreita on mahdollisuus poimia. | |||
Pelissä on erittäin helppo ja hyvä karttaeditori. Myös moninpelissä muiden kanssa rakentaminen on mahdollista, kunhan palvelimella on ''coop edit'' pelimuotona, nappia painamalla voi palata sekä takaisin pyssyn taakse että rakentamaan. | |||
Cube 2: Sauerbraten on myös pelimoottori. | |||
Linuxin lisäksi Sauerbraten on saatavilla monille muille käyttöjärjestelmille, kuten Windowsille ja Mac OS:lle | |||
== Asennus == | == Asennus == | ||
Sauerbraten löytyy | Sauerbraten löytyy useissa [[jakelu]]issa [[paketinhallintajärjestelmä|paketista]] <tt>sauerbraten</tt>. Lisäksi tarvitaan yleensä paketti <tt>sauerbraten-data</tt>, joka sisältää pelin tiedostoja. | ||
Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista [[Ohjelmien asentaminen]]. | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
*[[Cube]] | |||
*[[Assault Cube]] | |||
*[[AssaultCube Reloaded]] | |||
*[[Quake]] | *[[Quake]] | ||
*[[OpenArena]] | *[[OpenArena]] | ||
Rivi 15: | Rivi 31: | ||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
*[http:// | * [http://www.cubeengine.com Sauerbraten lähdekoodi kotisivuilta]. | ||
[[Luokka: | [[Luokka:Räiskintäpelit]] |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.56
Sauerbraten | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | zlib-lisenssi |
Kotisivu | http://sauerbraten.org |
Lähdekoodi | sourceforge.net/p/sauerbraten/ |
Sauerbraten (tunnetaan myös nimellä Cube 2: Sauerbraten) on avoimen lähdekoodin FPS-peli, jossa on sekä yksinpeli että moninpeli. Sauerbraten on tehty alkuperäisen Cuben päälle. Pelin ideana on saada vastustaja ammuttua, mitään tehtäviä ei siis ainakaan moninpelissä ole. Aseita saa aina nyrkeistä raketinheittimeen asti, myös energiaa ja armoreita on mahdollisuus poimia.
Pelissä on erittäin helppo ja hyvä karttaeditori. Myös moninpelissä muiden kanssa rakentaminen on mahdollista, kunhan palvelimella on coop edit pelimuotona, nappia painamalla voi palata sekä takaisin pyssyn taakse että rakentamaan.
Cube 2: Sauerbraten on myös pelimoottori.
Linuxin lisäksi Sauerbraten on saatavilla monille muille käyttöjärjestelmille, kuten Windowsille ja Mac OS:lle
Asennus[muokkaa]
Sauerbraten löytyy useissa jakeluissa paketista sauerbraten. Lisäksi tarvitaan yleensä paketti sauerbraten-data, joka sisältää pelin tiedostoja.
Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.