Ero sivun ”FBX” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (malline)
 
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 4: Rivi 4:
| logoteksti    =  
| logoteksti    =  
| kehittäjä      = Autodesk
| kehittäjä      = Autodesk
| säiliönmuoto  =  
| säiliönmuoto  = binääri
| tiedostopääte  = .fbx
| tiedostopääte  = .fbx
| mediatyyppi    =  
| mediatyyppi    =  
| koodekki      = binääri
| koodekki      =  
| vakaaversio    =  
| vakaaversio    =  
| vakaapvm      =  
| vakaapvm      =  
Rivi 23: Rivi 23:
==Ohjelmat jotka käyttävät  FBX-tiedostoja==
==Ohjelmat jotka käyttävät  FBX-tiedostoja==
* [[Unreal Engine]]
* [[Unreal Engine]]
* [[Unity3D]]
==Katso myös==
* [[Suositellut ohjelmat]]


{{Kolmiulotteinen mallinnus}}
{{Kolmiulotteinen mallinnus}}
[[Luokka: Tiedostomuodot]]
[[Luokka: Tiedostomuodot]]

Nykyinen versio 13. huhtikuuta 2022 kello 03.41

Autodesk FBX (.fbx)

Kehittäjä(t) Autodesk
Säiliömuoto binääri
Tiedostopääte .fbx
Lisenssi Suljettu

FBX-tiedosto on Autodesk Filmbox -muodossa tallennettu 3D-malli. Se sisältää mallin, jota voidaan käyttää ja jakaa useissa digitaalisissa mallinnus- ja sisällönluontiohjelmissa. FBX-tiedostoja käytetään usein pelinkehityksessä ja animaatioissa. Vaikka FBX-muoto on suojattu, monet muut kuin Autodeskin mallinnus- ja animaatiosovellukset voivat avata FBX-tiedostoja. Näin tekijät voivat jakaa 3D-malleja keskenään FBX-formaatin avulla, joka on tehokas, koska se tallentaa mallit binääritietona.

Ohjelmat jotka avaavat ja luovat FBX-tiedostoja[muokkaa]

Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja[muokkaa]

Katso myös[muokkaa]


v  k  m
Kolmiulotteinen mallinnus
Mallinnusmuodot .BLEND | .STL | .OBJ | .FBX | .DAE
CAD-mallinnusmuodot .DXF | .STL | .DWG | .IGS | 3DS | .MAX