Ero sivun ”OpenEXR” versioiden välillä
(Ak: Uusi sivu: {{perustietoa}} {{Tiedostomuodot | nimi = OpenEXR | logo = | logoteksti = | kehittäjä = Industrial Light & Magic (ILM) | säiliönmuoto = | tied...) |
(ei mitään eroa)
|
Versio 21. huhtikuuta 2022 kello 17.56
OpenEXR | |
---|---|
Kehittäjä(t) | Industrial Light & Magic (ILM) |
Tiedostopääte | .exr |
Mediatyyppi | image/x-exr |
Vakaa versio | 3.1.2 / 4. lokakuuta 2021 |
Lisenssi | BSD-Lsenssi |
Kotisivu | www.openexr.com |
Avoin koodi | github.com/AcademySoftwareFoundation/openexr |
OpenEXR tarjoaa EXR-tiedostomuodon määrittelyn ja referenssitoteutuksen, joka on elokuvateollisuuden ammattikäyttöön tarkoitettu kuvatallennusmuoto. Formaatin tarkoituksena on esittää tarkasti ja tehokkaasti suuren dynamiikka-alueen lineaarista kuvadataa ja siihen liittyviä metatietoja, ja se tukee vahvasti moniosaisia ja monikanavaisia käyttötilanteita. Kirjastoa käytetään laajalti isäntäsovellusohjelmistoissa, joissa tarkkuus on kriittistä, kuten fotorealistisessa renderöinnissä, tekstuurien käytössä, kuvakompositoinnissa, syväkompositoinnissa ja DI:ssä.
OpenEXR on Academy Software Foundationin projekti ja osa VFX Reference Platformia. OpenEXR:n kehitti alun perin Industrial Light & Magic (ILM), ja se julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2003. Weta Digital, Walt Disney Animation Studios, Sony Pictures Imageworks, Pixar Animation Studios, DreamWorks ja muut studiot, yritykset ja yksityishenkilöt ovat antaneet merkittävän panoksen koodipohjaan.
Videotiedostomuodot |
Vapaat videotiedostokoodekit |
AV1 | Ogg Theora | Dirac | VP8 | VP9 | Huffyuv| x264| x265 | x266 | Xvid | Matroska | OpenEXR |
Mediatiedostomuodot ja säiliöt |
AVI | MKV | OGG | OGM | WebM | MP4 |