Ero sivun ”OpenAL” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
(2 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) | {{Ohjelma | ||
| nimi=OpenAL | |||
| kuva= | |||
| kuvateksti= | |||
| käyttöliittymä=kirjasto | |||
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]], [[Suljettu]] | |||
| kotisivu=[http://www.openal.org/ www.openal.org] | |||
}} | |||
'''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea. | |||
== | ==OpenAL:ia käyttäviä pelejä== | ||
* [[Doom 3]] | |||
* [[Quake 4]] | |||
* [ | == Katso myös == | ||
* [[OpenGL]] | |||
[[Luokka:Kirjastot]] | [[Luokka:Kirjastot]] |
Nykyinen versio 30. maaliskuuta 2016 kello 21.32
OpenAL | |
---|---|
Käyttöliittymä | kirjasto |
Lisenssi | BSD-lisenssi, LGPL, Suljettu |
Kotisivu | www.openal.org |
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.