Ero sivun ”Freedoom” versioiden välillä
p (ohjaus) |
p (lähdekoodi) |
||
(3 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | |||
| nimi=Freedoom | |||
| kuva=[[Kuva:Freedoom.png|200px]] | |||
| kuvateksti=Freedoom | |||
| käyttöliittymä= | |||
| lisenssi=[[GPL]] | |||
| kotisivu=[https://freedoom.github.io/ https://freedoom.github.io] | |||
| lähdekoodi=[https://github.com/freedoom/freedoom github.com/freedoom/freedoom] | |||
}} | |||
'''Freedoom'''-projektin tavoitteena on luoda täydellinen, ilmaisen sisällön ensimmäisen persoonan ampujapeli, mutta Freedoom itsessään on vain pelin raaka-aine. Se on yhdistettävä yhteensopivaan [[Doom]]-moottoriin, jotta sitä voidaan toistaa. | |||
On olemassa massiivinen [https://doomwiki.org/wiki/Idgames_archive taka katalogi], joka ulottuu yli kahden vuosikymmenen ja sisältää tuhansia Doom-tasoja ja muita pelin fanien tekemiä muokkauksia ("modit"). Freedoomin tavoitteena on olla yhteensopiva näiden kanssa ja mahdollistaa useimpien pelaamisen ilman tarvetta käyttää muita kuin ilmaisia ohjelmistoja. | |||
== Vaiheet == | |||
Freedoom on itse asiassa kolme peliä yhdessä, joka koostuu kahdesta yksinpelille suunnatusta kampanjasta ja yhdestä tasosarjasta, joka on suunniteltu yksinomaan moninpelien kuolemaotteluun: | |||
=== Vaihe 1 === | |||
Neljä jaksoa, kukin yhdeksän tasoa, yhteensä 36 tasoa. Tämä peli pyrkii yhteensopivuuteen The Ultimate Doom -moodien kanssa, jotka tunnetaan myös nimellä plain Doom tai Doom 1. | |||
=== Vaihe 2 === | |||
32 tasoa yhdessä pitkässä jaksossa, mukana ylimääräisiä hirviöitä ja kaksoisputkinen haulikko. Tämän projektin tavoitteena on yhteensopivuus Doom II -mallien kanssa. | |||
=== FreeDM === | |||
32-tason peli, joka on suunniteltu kilpailukykyiseen deathmatch-peliin. | |||
==Asennus== | |||
{{Asenna|Freedoom|freedoom}} | |||
[[Luokka: Räiskintäpelit]] |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.01
Freedoom | |
---|---|
Freedoom | |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | https://freedoom.github.io |
Lähdekoodi | github.com/freedoom/freedoom |
Freedoom-projektin tavoitteena on luoda täydellinen, ilmaisen sisällön ensimmäisen persoonan ampujapeli, mutta Freedoom itsessään on vain pelin raaka-aine. Se on yhdistettävä yhteensopivaan Doom-moottoriin, jotta sitä voidaan toistaa.
On olemassa massiivinen taka katalogi, joka ulottuu yli kahden vuosikymmenen ja sisältää tuhansia Doom-tasoja ja muita pelin fanien tekemiä muokkauksia ("modit"). Freedoomin tavoitteena on olla yhteensopiva näiden kanssa ja mahdollistaa useimpien pelaamisen ilman tarvetta käyttää muita kuin ilmaisia ohjelmistoja.
Vaiheet[muokkaa]
Freedoom on itse asiassa kolme peliä yhdessä, joka koostuu kahdesta yksinpelille suunnatusta kampanjasta ja yhdestä tasosarjasta, joka on suunniteltu yksinomaan moninpelien kuolemaotteluun:
Vaihe 1[muokkaa]
Neljä jaksoa, kukin yhdeksän tasoa, yhteensä 36 tasoa. Tämä peli pyrkii yhteensopivuuteen The Ultimate Doom -moodien kanssa, jotka tunnetaan myös nimellä plain Doom tai Doom 1.
Vaihe 2[muokkaa]
32 tasoa yhdessä pitkässä jaksossa, mukana ylimääräisiä hirviöitä ja kaksoisputkinen haulikko. Tämän projektin tavoitteena on yhteensopivuus Doom II -mallien kanssa.
FreeDM[muokkaa]
32-tason peli, joka on suunniteltu kilpailukykyiseen deathmatch-peliin.
Asennus[muokkaa]
Freedoom löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä freedoom. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.