|
|
(17 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä) |
Rivi 1: |
Rivi 1: |
| Visuaalisten pelien tuottamiseen tarvitaan yleensä ohjelmointitaidon lisäksi [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|mallinnustaitoa]] ja [[Kuvankäsittely|kuvankäsittelytaitoa]] sekä [[Digitaalinen äänitystyöasema|äänen tuottamistaitoa]], sekä unohtamatta hyvää etukäteis suunnittelua. Tällä sivulla käsitellään avoimella lähdekoodilla saatavien pelikehitys työkalujen soveltuvuutta pelien kehitykseen.
| | #ohjaus [[Portaali:Peliohjelmointi Linuxilla]] |
| | |
| Yksi tapa on osallistua Linux pelikehitykseen on osallistua [[Lokalisointi|Lokalisointiin]] eli kotoistamiseen, joka tarkoittaa sovelluksien ja pelien kielellistä kääntämistä. Aika monilla pelien kotisivuilla tarvitaan kääntäjiä. Pelien kotisivuilla on yleensä selvät ohjeet miten kääntäminen tapahtuu. Osa kääntämisestä tapahtuu po-tiedostojen ja/tai wiki-sivujen avulla. Kysyä voi pelien foorumeilta.
| |
| | |
| ==Pelikehitystyökaluja==
| |
| * [[Syntensity]] on avoimenlähdekoodin 3D-peli ja pelinkehitystyökalu.
| |
| * [[Platinum Arts Sandbox Game Maker]] on avoimen lähdekoodin 2- ja 3D pelisuunnittelu- ja hiekkalaatikko-ohjelma lapsille ja aikuisille.
| |
| * [[Ogre]] [http://www.ogre3d.org/] on joustava 3D-moottori, joka antaa kehittäjien tuottaa sovelluksia hyödyntäen laitteistokiihdytettyjä 3D-grafiikkaa OpenGL avulla.
| |
| * [[Code::Blocks]] [http://www.codeblocks.org/] on avoimen lähdekoodin IDE integroitu C/C++ kehitysympäristö, joka käyttää [[wikipedia:en:wxWidget|wxWidgetsiä]].
| |
| | |
| ==Katso myös==
| |
| * [[:Luokka:Pelikehitys|Pelikehitys-luokka]]
| |
| * [[:Luokka:Pelimoottorit|Pelimoottorit-luokka]]
| |
| | |
| ==Aiheesta muualla==
| |
| | |
| | |
| [[Luokka: Pelikehitys]] | |