Ero sivun ”Sauerbraten” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p ([[]])
p (lähdekoodi)
 
(3 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä)
Rivi 6: Rivi 6:
| käyttöliittymä=[[SDL]]  
| käyttöliittymä=[[SDL]]  
| kotisivu=[http://sauerbraten.org http://sauerbraten.org]
| kotisivu=[http://sauerbraten.org http://sauerbraten.org]
| lähdekoodi=[https://sourceforge.net/p/sauerbraten/code/HEAD/tree/ sourceforge.net/p/sauerbraten/]
}}
}}


Rivi 22: Rivi 23:


==Katso myös==
==Katso myös==
*[[Cube]]
*[[Assault Cube]]
*[[Assault Cube]]
*[[AssaultCube Reloaded]]
*[[Quake]]
*[[Quake]]
*[[OpenArena]]
*[[OpenArena]]

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.56

Sauerbraten

Käyttöliittymä SDL
Lisenssi zlib-lisenssi
Kotisivu http://sauerbraten.org
Lähdekoodi sourceforge.net/p/sauerbraten/

Sauerbraten (tunnetaan myös nimellä Cube 2: Sauerbraten) on avoimen lähdekoodin FPS-peli, jossa on sekä yksinpeli että moninpeli. Sauerbraten on tehty alkuperäisen Cuben päälle. Pelin ideana on saada vastustaja ammuttua, mitään tehtäviä ei siis ainakaan moninpelissä ole. Aseita saa aina nyrkeistä raketinheittimeen asti, myös energiaa ja armoreita on mahdollisuus poimia.

Pelissä on erittäin helppo ja hyvä karttaeditori. Myös moninpelissä muiden kanssa rakentaminen on mahdollista, kunhan palvelimella on coop edit pelimuotona, nappia painamalla voi palata sekä takaisin pyssyn taakse että rakentamaan.

Cube 2: Sauerbraten on myös pelimoottori.

Linuxin lisäksi Sauerbraten on saatavilla monille muille käyttöjärjestelmille, kuten Windowsille ja Mac OS:lle

Asennus[muokkaa]

Sauerbraten löytyy useissa jakeluissa paketista sauerbraten. Lisäksi tarvitaan yleensä paketti sauerbraten-data, joka sisältää pelin tiedostoja.

Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös[muokkaa]

Aiheesta muualla[muokkaa]