Ero sivun ”Powermanga” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (viilaten ja höyläten)
p (lähdekoodi)
 
(3 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä)
Rivi 6: Rivi 6:
| käyttöliittymä=[[SDL]]
| käyttöliittymä=[[SDL]]
| kotisivu=[http://linux.tlk.fr/games/Powermanga/ linux.tlk.fr/games/Powermanga]
| kotisivu=[http://linux.tlk.fr/games/Powermanga/ linux.tlk.fr/games/Powermanga]
| lahdekoodi=[https://github.com/brunonymous/Powermanga github.com/brunonymous/Powermanga]
| lähdekoodi=[https://github.com/brunonymous/Powermanga github.com/brunonymous/Powermanga]
}}
}}


'''Powermanga''' on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita [[Space Invaders]] -pelistä.
'''Powermanga''' on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita [[Space Invaders]] -pelistä.  


Se toimii 320x200 tai 640x400 pikselinä, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 bittiä per pikseli.
Se toimii 320x200 tai 640x400, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 bittisinä [[wikipedia:fi:Värisyvyys|värisyvyydellä]] (Bpp).
 
Pelaaja liikuttaa ruudulla olevaa avaruusalusta oikealla, vasemmalle, ylös ja alas ampuen lähestyviä avaruusolentoja. Avaruusolennot lentelevät  edestakaisin ja ampuvat säteitä ja pommeja, joita pelaajan täytyy väistellä. Tehtävänä siis on tuhota mahdollisimman monta vihollista ruudulla. Ennenkuin kenttä taas vaihtuu.  


==Asennus==
==Asennus==

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.50

Powermanga

Powermanga 0.93.1
Käyttöliittymä SDL
Lisenssi GPLv3+
Kotisivu linux.tlk.fr/games/Powermanga
Lähdekoodi github.com/brunonymous/Powermanga

Powermanga on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita Space Invaders -pelistä.

Se toimii 320x200 tai 640x400, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 bittisinä värisyvyydellä (Bpp).

Pelaaja liikuttaa ruudulla olevaa avaruusalusta oikealla, vasemmalle, ylös ja alas ampuen lähestyviä avaruusolentoja. Avaruusolennot lentelevät edestakaisin ja ampuvat säteitä ja pommeja, joita pelaajan täytyy väistellä. Tehtävänä siis on tuhota mahdollisimman monta vihollista ruudulla. Ennenkuin kenttä taas vaihtuu.

Asennus[muokkaa]

Powermanga löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä powermanga. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös[muokkaa]