Ero sivun ”Powermanga” versioiden välillä
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
(2 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä) | |||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| käyttöliittymä=[[SDL]] | | käyttöliittymä=[[SDL]] | ||
| kotisivu=[http://linux.tlk.fr/games/Powermanga/ linux.tlk.fr/games/Powermanga] | | kotisivu=[http://linux.tlk.fr/games/Powermanga/ linux.tlk.fr/games/Powermanga] | ||
| | | lähdekoodi=[https://github.com/brunonymous/Powermanga github.com/brunonymous/Powermanga] | ||
}} | }} | ||
'''Powermanga''' on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita [[Space Invaders]] -pelistä. | '''Powermanga''' on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita [[Space Invaders]] -pelistä. | ||
Se toimii 320x200 tai 640x400, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 | Se toimii 320x200 tai 640x400, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 bittisinä [[wikipedia:fi:Värisyvyys|värisyvyydellä]] (Bpp). | ||
Pelaaja liikuttaa ruudulla olevaa avaruusalusta oikealla, vasemmalle, ylös ja alas ampuen lähestyviä avaruusolentoja. Avaruusolennot lentelevät edestakaisin ja ampuvat säteitä ja pommeja, joita pelaajan täytyy väistellä. Tehtävänä siis on tuhota mahdollisimman monta vihollista ruudulla. Ennenkuin kenttä taas vaihtuu. | |||
==Asennus== | ==Asennus== |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.50
Powermanga | |
---|---|
Powermanga 0.93.1 | |
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPLv3+ |
Kotisivu | linux.tlk.fr/games/Powermanga |
Lähdekoodi | github.com/brunonymous/Powermanga |
Powermanga on kaksiulotteinen avaruuteen sijoittuva 2D-ammuskelupeli. Pelissä on 41-tasoa ja yli 200 spriteä. Powermanga on saanut vaikutteita Space Invaders -pelistä.
Se toimii 320x200 tai 640x400, ikkunatilassa tai koko näytössä ja tukee 8, 15, 16, 24 ja 32 bittisinä värisyvyydellä (Bpp).
Pelaaja liikuttaa ruudulla olevaa avaruusalusta oikealla, vasemmalle, ylös ja alas ampuen lähestyviä avaruusolentoja. Avaruusolennot lentelevät edestakaisin ja ampuvat säteitä ja pommeja, joita pelaajan täytyy väistellä. Tehtävänä siis on tuhota mahdollisimman monta vihollista ruudulla. Ennenkuin kenttä taas vaihtuu.
Asennus[muokkaa]
Powermanga löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä powermanga. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.