Ero sivun ”Peliohjaimen kalibrointi” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(Ak: Uusi sivu: ==Peliohjaimen kalibrointi== Peliohjaimen kalibrointi tapahtuu helpoiten jstest-gtk ohjelmalla, jonka saattaa joutua asentamaan järjestelmään. <pre class='terminal'> jstest-gtk...) |
p (asennusohjeet arch linux-pohjaisille jakeluille lisätty) |
||
Rivi 4: | Rivi 4: | ||
jstest-gtk | jstest-gtk | ||
</pre> | </pre> | ||
===Arch Linux=== | |||
$ [[yay]] -S {{AUR|jstest-gtk-git}} | |||
==Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään== | ==Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään== |
Nykyinen versio 24. lokakuuta 2021 kello 11.46
Peliohjaimen kalibrointi[muokkaa]
Peliohjaimen kalibrointi tapahtuu helpoiten jstest-gtk ohjelmalla, jonka saattaa joutua asentamaan järjestelmään.
jstest-gtk
Arch Linux[muokkaa]
$ yay -S jstest-gtk-gitAUR
Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään[muokkaa]
sudo jscal-store /dev/input/js0
Tämän jälkeen (ilmeisesti kaikille käyttäjille) asetukset menevät talteen kansioon...
cat /var/lib/joystick/joystick.state
tiedostossa lienee riittävät tiedot udev-rules:n määrittelemiseen.
Pelikohtainen asetusten tallentaminen[muokkaa]
Kun olet kalibroinnut peliäsi varten jstest-gtk:lla, tallenna pelinkäynnistysscriptiin kyseisen ohjaimen asetukset.
jscal -p /dev/input/js0 >startmygame.sh echo "supertuxkart" >> startmygame.sh chmod 755 startmygame.sh
Tämän jälkeen voitkin käynnistää pelin.
./startmygame.sh