Ero sivun ”Peliohjaimen kalibrointi” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Ak: Uusi sivu: ==Peliohjaimen kalibrointi== Peliohjaimen kalibrointi tapahtuu helpoiten jstest-gtk ohjelmalla, jonka saattaa joutua asentamaan järjestelmään. <pre class='terminal'> jstest-gtk...)
 
p (asennusohjeet arch linux-pohjaisille jakeluille lisätty)
 
Rivi 4: Rivi 4:
jstest-gtk
jstest-gtk
</pre>
</pre>
===Arch Linux===
  $ [[yay]] -S {{AUR|jstest-gtk-git}}


==Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään==
==Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään==

Nykyinen versio 24. lokakuuta 2021 kello 11.46

Peliohjaimen kalibrointi[muokkaa]

Peliohjaimen kalibrointi tapahtuu helpoiten jstest-gtk ohjelmalla, jonka saattaa joutua asentamaan järjestelmään.

jstest-gtk

Arch Linux[muokkaa]

 $ yay -S jstest-gtk-gitAUR

Kalibroinnin tallentaminen järjestelmään[muokkaa]

sudo jscal-store /dev/input/js0

Tämän jälkeen (ilmeisesti kaikille käyttäjille) asetukset menevät talteen kansioon...

cat /var/lib/joystick/joystick.state

tiedostossa lienee riittävät tiedot udev-rules:n määrittelemiseen.

Pelikohtainen asetusten tallentaminen[muokkaa]

Kun olet kalibroinnut peliäsi varten jstest-gtk:lla, tallenna pelinkäynnistysscriptiin kyseisen ohjaimen asetukset.

jscal -p /dev/input/js0 >startmygame.sh
echo "supertuxkart" >> startmygame.sh
chmod 755 startmygame.sh

Tämän jälkeen voitkin käynnistää pelin.

./startmygame.sh

Katso myös[muokkaa]