Ero sivun ”OptiX” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (perustietoa)
p (NVIDIA Luokka)
 
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 6: Rivi 6:
| kuvateksti    =  
| kuvateksti    =  
| tekijä        =  
| tekijä        =  
| kehittäjä      = [[Nvidia]]
| kehittäjä      = [[NVIDIA]]
| moottori      =
| moottori      =
| ensijulkaisu  =  / 15. elokuuta 2009
| ensijulkaisu  =  / 15. elokuuta 2009
Rivi 21: Rivi 21:


'''OptiX''' (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi [[wikipedia:fi:Grafiikkasuoritin|GPU]]:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo [[NVIDIA]]-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla.
'''OptiX''' (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi [[wikipedia:fi:Grafiikkasuoritin|GPU]]:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo [[NVIDIA]]-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla.
==Katso myös==
* [[Blender]]
* [[UPBGE]]
[[Luokka:NVIDIA]]

Nykyinen versio 11. maaliskuuta 2022 kello 14.14

Linux.fi-wikissä artikkelit käsittelevät yleensä aihettaan siltä osin, kuin se koskee Linuxia ja avoimia/vapaita ohjelmistoja. Yleisluontoisemman artikkelin tästä aiheesta löydät tietosanakirja Wikipediasta.
OptiX
Kehittäjä(t) NVIDIA
Ensijulkaisu / 15. elokuuta 2009
Vakaa versio 7.4  / 8. marraskuuta 2021
Ohjelmoitu C, C++
Kotisivu developer.nvidia.com/rtx/ray-tracing/optix

OptiX (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi GPU:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo NVIDIA-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla.

Katso myös[muokkaa]