Ero sivun ”OptiX” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (perustietoa) |
p (NVIDIA Luokka) |
||
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| kuvateksti = | | kuvateksti = | ||
| tekijä = | | tekijä = | ||
| kehittäjä = [[ | | kehittäjä = [[NVIDIA]] | ||
| moottori = | | moottori = | ||
| ensijulkaisu = / 15. elokuuta 2009 | | ensijulkaisu = / 15. elokuuta 2009 | ||
Rivi 21: | Rivi 21: | ||
'''OptiX''' (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi [[wikipedia:fi:Grafiikkasuoritin|GPU]]:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo [[NVIDIA]]-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla. | '''OptiX''' (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi [[wikipedia:fi:Grafiikkasuoritin|GPU]]:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo [[NVIDIA]]-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla. | ||
==Katso myös== | |||
* [[Blender]] | |||
* [[UPBGE]] | |||
[[Luokka:NVIDIA]] |
Nykyinen versio 11. maaliskuuta 2022 kello 14.14
Linux.fi-wikissä artikkelit käsittelevät yleensä aihettaan siltä osin, kuin se koskee Linuxia ja avoimia/vapaita ohjelmistoja. Yleisluontoisemman artikkelin tästä aiheesta löydät tietosanakirja Wikipediasta.
OptiX | |
---|---|
Kehittäjä(t) | NVIDIA |
Ensijulkaisu | / 15. elokuuta 2009 |
Vakaa versio | 7.4 / 8. marraskuuta 2021 |
Ohjelmoitu | C, C++ |
Kotisivu | developer.nvidia.com/rtx/ray-tracing/optix |
OptiX (OptiX Application Acceleration Engine) on säteenseurantasovelluskehys optimaalisen säteenseurantasuorituskyvyn saavuttamiseksi GPU:ssa. Se tarjoaa yksinkertaisen, rekursiivisen ja joustavan liukuhihnan säteenseurantaalgoritmien nopeuttamiseksi. Se tuo NVIDIA-grafiikkasuorittimien tehon säteenseurantasovellukseen ohjelmoitavan leikkauspisteen, säteen generoinnin ja varjostuksen avulla.