Ero sivun ”OpenAL” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
p (pientä korjailua)
Rivi 1: Rivi 1:
OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) eli sitä käytetään monissa peleissä ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen.
'''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.
 
==OpenAL:ia käyttäviä pelejä==
* [[Doom 3]]
* [[Quake 4]]


== Katso myös ==
== Katso myös ==

Versio 18. syyskuuta 2011 kello 00.14

OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.

OpenAL:ia käyttäviä pelejä

Katso myös