Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(Kirjoitin sitten jotain kun tämmönen roska oli) |
Ei muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
== Yleistä == | == Yleistä == | ||
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen. | Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen. | ||
== Asennus == | == Asennus == |
Versio 15. syyskuuta 2005 kello 22.15
Yleistä
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
Asennus
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille SDL:n asennus/käyttöönotto-opas.