Ero sivun ”OGRE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 7: | Rivi 7: | ||
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | | kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | ||
}} | }} | ||
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto | OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys (3D grafiikkamoottori), joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille. | ||
Ogre ei yksin riitä pelin kehitykseen vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja. | |||
==Lisätyökalut== | |||
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia Ogrelle. | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== |
Versio 27. elokuuta 2010 kello 03.25
OGRE | |
---|---|
Lisenssi | MIT |
Kotisivu | www.ogre3d.org |
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D SDK -ohjelmistokehys (3D grafiikkamoottori), joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason (OpenGL) grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille.
Ogre ei yksin riitä pelin kehitykseen vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.
Lisätyökalut
blender-orgexml on ohjelma jolla voidaan tuoda Blenderillä mallinnettua materiaalia Ogrelle.