Ero sivun ”OpenRW” versioiden välillä
p (→Katso myös) |
|||
Rivi 17: | Rivi 17: | ||
sudo apt-get install git gcc cmake libbullet-dev libsdl2-dev libmad0-dev libglm-dev libsndfile-dev libopenal-dev libboost-dev libboost-filesystem-dev libboost-system-dev libboost-program-options-dev | sudo apt-get install git gcc cmake libbullet-dev libsdl2-dev libmad0-dev libglm-dev libsndfile-dev libopenal-dev libboost-dev libboost-filesystem-dev libboost-system-dev libboost-program-options-dev | ||
Pelin lähdekoodit löytyvät [https://github.com/rwengine/openrw GitHubista]. Ne voidaan kloonata seuraavalla [[ | Pelin lähdekoodit löytyvät [https://github.com/rwengine/openrw GitHubista]. Ne voidaan kloonata seuraavalla [[git]]-käskyllä. | ||
git clone --recursive https://github.com/rwengine/openrw.git openrw | git clone --recursive https://github.com/rwengine/openrw.git openrw | ||
Versio 14. syyskuuta 2016 kello 04.50
OpenRW | |
---|---|
Käyttöliittymä | OpenGL 3.3 |
Lisenssi | GPL, zlib-lisenssi |
Kotisivu | openrw.org |
OpenRW on avoimen lähdekoodin uudelleen toteutus Grand Theft Auto III pelistä, joka on suosittu Rockstar Gamesin luoma pelisarja, jonka osia on viisitoista. Pelisarja keskittyy lähinnä rikollisuuteen, tavoitteena on suorittaa tehtäviä, mutta pelisarjan kaikki osat sisältävät tehtävien välisen vapaan kiertelyn pelimaailmassa. GTA-pelit käyttivät ensimmäisten joukossa ideaa interaktiivisesta pelimaailmasta, jossa pelaaja voi kierrellä kaupungeissa ja vaikuttaa sen tapahtumiin.
Asennus
Huomaa että peli tarvitsee alkuperäiset Grand Theft Auto III Windows tiedostot toimiakseen.
Asennus lähdekoodeista
Ubuntu
sudo apt-get install git gcc cmake libbullet-dev libsdl2-dev libmad0-dev libglm-dev libsndfile-dev libopenal-dev libboost-dev libboost-filesystem-dev libboost-system-dev libboost-program-options-dev
Pelin lähdekoodit löytyvät GitHubista. Ne voidaan kloonata seuraavalla git-käskyllä.
git clone --recursive https://github.com/rwengine/openrw.git openrw
siirrytään lähdekoodi hakemistoon
cd openrw
Luodaan build hakemisto ja siirrytään sinne.
mkdir build cd build
Käännetään lähdekoodi
cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release make
Aiheesta muualla
- Katso GitHubin wikistä kuinka pelin data-tiedosto otetaan käyttöön.
- Katso GitHubin wikistä kuinka pelin asetustiedostot otetaan käyttöön.