Ero sivun ”OpenFX” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (versiot) |
p (päivitys) |
||
Rivi 5: | Rivi 5: | ||
| kuva = | | kuva = | ||
| kuvateksti = | | kuvateksti = | ||
| tekijä = | | tekijä = Bruno Nicoletti | ||
| kehittäjä = The Open Effects Association | | kehittäjä = The Open Effects Association | ||
| moottori = | | moottori = | ||
Rivi 22: | Rivi 22: | ||
{{vaihtoehdot|OpenFX-ohjelmointirajapintaa|Samannimisestä ohjelmasta|OpenFX (ohjelma)}} | {{vaihtoehdot|OpenFX-ohjelmointirajapintaa|Samannimisestä ohjelmasta|OpenFX (ohjelma)}} | ||
'''OpenFX''' on [[Avoin lähde|avoimen standardin]] [[API|ohjelmointirajapinta]] 2D-visuaaliefektejä tai kompositointiliitännäisiä varten. Sitä käytetään videokuvan käsittelyohjelmissa kuten esimerkiksi [[Natron]]issa ja [[ImageMagick]]issa. | '''OpenFX''' ''(OFX Image Effect Plug-in API)'' on [[Avoin lähde|avoimen standardin]] [[API|ohjelmointirajapinta]] 2D-visuaaliefektejä tai kompositointiliitännäisiä varten. Sitä käytetään videokuvan käsittelyohjelmissa kuten esimerkiksi [[Natron]]issa ja [[ImageMagick]]issa. Sen avulla standardin mukaisesti kirjoitetut lisäosat voivat toimia missä tahansa standardia tukevassa sovelluksessa. |
Versio 26. maaliskuuta 2022 kello 14.14
Linux.fi-wikissä artikkelit käsittelevät yleensä aihettaan siltä osin, kuin se koskee Linuxia ja avoimia/vapaita ohjelmistoja. Yleisluontoisemman artikkelin tästä aiheesta löydät tietosanakirja Wikipediasta.
OpenFX | |
---|---|
Tekijä(t) | Bruno Nicoletti |
Kehittäjä(t) | The Open Effects Association |
Ensijulkaisu | 1.0 / 10. kesäkuuta 2015 |
Vakaa versio | 1.4 / 8. lokakuuta 2015 |
Ohjelmoitu | C, C++ |
Tyyppi | ohjelmointirajapinta |
Lisenssi | BSD-lisenssi |
Kotisivu | openeffects.org |
Lähdekoodi | openfx.sourceforge.net |
Tämä artikkeli käsittelee OpenFX-ohjelmointirajapintaa. Samannimisestä ohjelmasta kerrotaan artikkelissa OpenFX (ohjelma).
OpenFX (OFX Image Effect Plug-in API) on avoimen standardin ohjelmointirajapinta 2D-visuaaliefektejä tai kompositointiliitännäisiä varten. Sitä käytetään videokuvan käsittelyohjelmissa kuten esimerkiksi Natronissa ja ImageMagickissa. Sen avulla standardin mukaisesti kirjoitetut lisäosat voivat toimia missä tahansa standardia tukevassa sovelluksessa.