Ero sivun ”FNA” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p '
p wikitys
Rivi 20: Rivi 20:
}}
}}


'''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.
'''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä [[wikipedia:fi:XNA_Framework|XNA Frameworkista]]. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.


FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.
FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.


[[Luokka: Pelimoottorit]]
[[Luokka: Pelimoottorit]]

Versio 23. marraskuuta 2025 kello 20.50

Tekijä(t) Ethan "flibitijibibo" Lee
Kehittäjä(t) Ethan Lee ja yhteisö
Moottori XNA 4.0 API:n uudelleentoteutus (re-implementation)
Ensijulkaisu 2013
Ohjelmoitu C#
Käyttöliittymä koodipohjainen (käyttää työkaluja, kuten SDL2, OpenGL)
Tyyppi Pelinkehityksen ohjelmistokehys
Lisenssi Ms-PL
Kotisivu https://fna-xna.github.io/
Lähdekoodi /github.com/FNA-XNA/FNA

FNA on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu MonoGame, myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.

FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.