Ero sivun ”Portaali:Peliohjelmointi Linuxilla” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p
fiksausta
p (fiksausta)
Rivi 1: Rivi 1:
[[Kuva:Mari0portal.png|300px|thumb||Esimerkki kaksiulotteisesta pelist Mari0. Peli on teteutettu [[Lua]]-skripti kieltä osaavalla Löve 2D-pelimoottorilla.]]
[[Kuva:Mari0portal.png|300px|thumb||Esimerkki kaksiulotteisesta pelistä nimeltä Mari0. Peli on toteutettu [[Lua]]-skripti kieltä osaavalla Löve 2D-pelimoottorilla.]]
Tämän sivun tarkoitus on toimia lähtöpaikkana kaikille, jotka haluavat opetella peliohjelmointia Linux-ympäristössä. Monesti peliohjelmointiin liittyvät ohjeet ovat pelkkiä linkkilistauksia. Peliohjelmointi Linuxilla ilman tarkempaa tietoa on hankalaa. Tähän olisi tarkoitus luoda hyvä sivu, jossa kerrotaan mitä mitäkin ohjelma tekee ja mitä eri kirjastot tekevät. Tässä artikkelissa pyritään antamaan mahdollisimman yleispäteviä suosituksia, joiden pohjalta oman peli projektin ohjelmointi olisi helpompaa. Aloitetaan!  
Tämän sivun tarkoitus on toimia lähtöpaikkana kaikille, jotka haluavat opetella peliohjelmointia Linux-ympäristössä. Monesti peliohjelmointiin liittyvät ohjeet ovat pelkkiä linkkilistauksia. Peliohjelmointi Linuxilla ilman tarkempaa tietoa on hankalaa. Tähän olisi tarkoitus luoda hyvä sivu, jossa kerrotaan mitä mitäkin ohjelma tekee ja mitä eri kirjastot tekevät. Tässä artikkelissa pyritään antamaan mahdollisimman yleispäteviä suosituksia, joiden pohjalta oman peli projektin ohjelmointi olisi helpompaa. Aloitetaan!  


10 148

muokkausta

Navigointivalikko