Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(luokitus) |
p (→Asennus) |
||
Rivi 7: | Rivi 7: | ||
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta. | SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta. | ||
[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus | [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön] | ||
== Linkkejä == | == Linkkejä == |
Versio 15. toukokuuta 2006 kello 06.48
Yleistä
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
Asennus
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen ja käyttöön