Ero sivun ”OpenTTD” versioiden välillä
Pb (keskustelu | muokkaukset) (aina se luokka unohtuu...) |
Pb (keskustelu | muokkaukset) pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 2: | Rivi 2: | ||
OpenTTD on vapaan lähdekoodin klooni klassisesta [[wikipedia:fi:Transport_Tycoon|Transport Tycoon Deluxe]] -pelistä. OpenTTD on saatavilla Unix/Linux-, MacOS X- ja Windows-alustoille. Pelin ideana on rautatie-, maantie-, vesi- ja lentoliikenneverkostojen rakentaminen ja liikenteen harjoittaminen niillä. Toisin kuin esimerkiksi [[Railroad Tycoon II|Railroad Tycoonissa]], OpenTTD/Transport Tycoonissa pelaaminen on hyvin pienimittakaavaista keskittyen pieniin yksityiskohtiin. Mannertenvälisiä kuljetusverkkoja ei voi rakentaa, vaan toiminta on laajimmillaankin vain seututasoista. OpenTTD on käännetty lukuisille kielille, mm. suomeksi. | OpenTTD on vapaan lähdekoodin klooni klassisesta [[wikipedia:fi:Transport_Tycoon|Transport Tycoon Deluxe]] -pelistä. OpenTTD on saatavilla Unix/Linux-, MacOS X- ja Windows-alustoille. Pelin ideana on rautatie-, maantie-, vesi- ja lentoliikenneverkostojen rakentaminen ja liikenteen harjoittaminen niillä. Toisin kuin esimerkiksi [[Railroad Tycoon II|Railroad Tycoonissa]], OpenTTD/Transport Tycoonissa pelaaminen on hyvin pienimittakaavaista keskittyen pieniin yksityiskohtiin. Mannertenvälisiä kuljetusverkkoja ei voi rakentaa, vaan toiminta on laajimmillaankin vain seututasoista. OpenTTD on käännetty lukuisille kielille, mm. suomeksi. | ||
OpenTTD tuo alkuperäiseen peliin monia laajennuksia ja parannuksia, sisältäen mm. suuremmat kartat, paremman tekoälyn, moninpelin, kanavat, | OpenTTD tuo alkuperäiseen peliin monia laajennuksia ja parannuksia, sisältäen mm. suuremmat kartat, paremman tekoälyn, moninpelin, kanavat, sähkörautatiet, pidemmät ja moniveturiset junat, suuret ja epäsäännöllisen muotoiset asemat, rautatien esiopastimet, ajoneuvon reittien kopioinnin sekä kaupungin viranomaisten lahjonnan. | ||
Toistaiseksi OpenTTD on riippuvainen alkuperäisen pelin grafiikkatiedostoista, joten peliä pelatakseen on omistettava kopio alkuperäisen pelin Windows- tai DOS-versiosta. Mikäli haluaa peliin äänet, on myös ne kopioitava alkuperäisestä pelistä. Alkuperäistä Tranport Tycoon Deluxea ei tällä hetkellä myydä missään virallisesti. Pelin tekijänoikeuden tämänhetkisellä haltijalla [[wikipedia:fi:Atari|Atarilla]] ei ole kiinnostusta pelin suhteen. | Toistaiseksi OpenTTD on riippuvainen alkuperäisen pelin grafiikkatiedostoista, joten peliä pelatakseen on omistettava kopio alkuperäisen pelin Windows- tai DOS-versiosta. Mikäli haluaa peliin äänet, on myös ne kopioitava alkuperäisestä pelistä. Alkuperäistä Tranport Tycoon Deluxea ei tällä hetkellä myydä missään virallisesti. Pelin tekijänoikeuden tämänhetkisellä haltijalla [[wikipedia:fi:Atari|Atarilla]] ei ole kiinnostusta pelin suhteen. |
Versio 19. tammikuuta 2007 kello 01.34
OpenTTD on vapaan lähdekoodin klooni klassisesta Transport Tycoon Deluxe -pelistä. OpenTTD on saatavilla Unix/Linux-, MacOS X- ja Windows-alustoille. Pelin ideana on rautatie-, maantie-, vesi- ja lentoliikenneverkostojen rakentaminen ja liikenteen harjoittaminen niillä. Toisin kuin esimerkiksi Railroad Tycoonissa, OpenTTD/Transport Tycoonissa pelaaminen on hyvin pienimittakaavaista keskittyen pieniin yksityiskohtiin. Mannertenvälisiä kuljetusverkkoja ei voi rakentaa, vaan toiminta on laajimmillaankin vain seututasoista. OpenTTD on käännetty lukuisille kielille, mm. suomeksi.
OpenTTD tuo alkuperäiseen peliin monia laajennuksia ja parannuksia, sisältäen mm. suuremmat kartat, paremman tekoälyn, moninpelin, kanavat, sähkörautatiet, pidemmät ja moniveturiset junat, suuret ja epäsäännöllisen muotoiset asemat, rautatien esiopastimet, ajoneuvon reittien kopioinnin sekä kaupungin viranomaisten lahjonnan.
Toistaiseksi OpenTTD on riippuvainen alkuperäisen pelin grafiikkatiedostoista, joten peliä pelatakseen on omistettava kopio alkuperäisen pelin Windows- tai DOS-versiosta. Mikäli haluaa peliin äänet, on myös ne kopioitava alkuperäisestä pelistä. Alkuperäistä Tranport Tycoon Deluxea ei tällä hetkellä myydä missään virallisesti. Pelin tekijänoikeuden tämänhetkisellä haltijalla Atarilla ei ole kiinnostusta pelin suhteen.
Korvaavat vapaan lähdekoodin grafiikkatiedostot ovat kehitteillä, ja jollain aikataululla ne tulevat korvaamaan alkuperäiset tiedostot.