Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
p (parempi näin)
Rivi 8: Rivi 8:


[http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön]
[http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön]
[http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin 2D SDL peliohjelmoinnin opas]


==Katso myös==
==Katso myös==

Versio 28. joulukuuta 2009 kello 06.27

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen ja käyttöön Parallel Realitiesin 2D SDL peliohjelmoinnin opas

Katso myös

Aiheesta muualla