Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (parempi näin) |
p (parempi näin) |
||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta. | SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta. | ||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
*[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br> | *[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br> | ||
*[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja] | *[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja] | ||
===SDL ohjelmointi=== | |||
* [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] ja [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 käyttöön] | |||
* [http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin 2D SDL peliohjelmoinnin opas] | |||
[[Luokka:Kirjastot]] | [[Luokka:Kirjastot]] |
Versio 28. joulukuuta 2009 kello 06.30
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
Asennus
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
Aiheesta muualla
SDL ohjelmointi
- Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen ja käyttöön
- Parallel Realitiesin 2D SDL peliohjelmoinnin opas