Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (parempi näin) |
p (→Aiheesta muualla: kh, linkki lisää) |
||
Rivi 12: | Rivi 12: | ||
===SDL ohjelmointi=== | ===SDL ohjelmointi=== | ||
* [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] | * [http://www.ohjelmointiputka.net/ Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus asentamiseen] | ||
* [http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin | * [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö] -opas Ohjelmointiputkassa | ||
* [http://www.parallelrealities.co.uk/tutorials/basic/tutorial1.php Parallel Realitiesin SDL-peliohjelmoinnin opas] | |||
[[Luokka:Kirjastot]] | [[Luokka:Kirjastot]] |
Versio 28. joulukuuta 2009 kello 12.01
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
Asennus
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
Aiheesta muualla
SDL ohjelmointi
- Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille opas SDL:n asentamiseen
- SDL:n ja OpenGL:n yhteiskäyttö -opas Ohjelmointiputkassa
- Parallel Realitiesin SDL-peliohjelmoinnin opas