Ero sivun ”Pelikehitys” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Pelikehitys)
 
Rivi 11: Rivi 11:
==Katso myös==
==Katso myös==
* [[:Luokka:Pelikehitys|Pelikehitys-luokka]]
* [[:Luokka:Pelikehitys|Pelikehitys-luokka]]
* [[:Luokka:Pelimoottorit|Pelimoottorit-luokka]]


==Aiheesta muualla==
==Aiheesta muualla==

Versio 27. elokuuta 2010 kello 01.07

Visuaalisten pelien tuottamiseen tarvitaan yleensä ohjelmointitaidon lisäksi mallinnustaitoa ja kuvankäsittelytaitoa sekä äänen tuottamistaitoa, sekä unohtamatta hyvää etukäteis suunnittelua. Tällä sivulla käsitellään avoimella lähdekoodilla saatavien pelikehitys työkalujen soveltuvuutta pelien kehitykseen.

Yksi tapa on osallistua Linux pelikehitykseen on osallistua Lokalisointiin eli kotoistamiseen, joka tarkoittaa sovelluksien ja pelien kielellistä kääntämistä. Aika monilla pelien kotisivuilla tarvitaan kääntäjiä. Pelien kotisivuilla on yleensä selvät ohjeet miten kääntäminen tapahtuu. Osa kääntämisestä tapahtuu po-tiedostojen ja/tai wiki-sivujen avulla. Kysyä voi pelien foorumeilta.

Pelikehitystyökaluja

  • Syntensity on avoimenlähdekoodin 3D-peli ja pelinkehitystyökalu.
  • Platinum Arts Sandbox Game Maker on avoimen lähdekoodin 2- ja 3D pelisuunnittelu- ja hiekkalaatikko-ohjelma lapsille ja aikuisille.
  • Ogre [1] on joustava 3D-moottori, joka antaa kehittäjien tuottaa sovelluksia hyödyntäen laitteistokiihdytettyjä 3D-grafiikkaa OpenGL avulla.
  • Code::Blocks [2] on avoimen lähdekoodin IDE integroitu C/C++ kehitysympäristö, joka käyttää wxWidgetsiä.

Katso myös

Aiheesta muualla