Ero sivun ”Code::Blocks” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (ohjelmistokehys) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 8: | Rivi 8: | ||
}} | }} | ||
Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on [[GDB]]-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä [[GCC]]-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. [[Lightfeather 3D]], [[Crystal Space]] ja [[Irrlicht Engine|Irrlicht ]], sekä ohjelmistokehykselle [[OGRE]] | Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on [[GDB]]-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä [[GCC]]-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. [[Lightfeather 3D]], [[Crystal Space]] ja [[Irrlicht Engine|Irrlicht ]], sekä ohjelmistokehykselle [[OGRE|Ogrelle]]. | ||
==Asennus== | ==Asennus== |
Versio 27. elokuuta 2010 kello 02.29
Code::Blocks | |
---|---|
Käyttöliittymä | wxWidget |
Lisenssi | GPL2 |
Kotisivu | www.codeblocks.org |
Code::Blocks on avoimen lähdekoodin kevyt ohjelmistojen kehitysympäristö. Se tarjoaa selkeän käyttöliittymän, sekä työpöydät. Tuetut ohjelmointikielet ovat C ja C++. Kehitysympäristö tukee myös ohjelmalaajennuksia. Ohjelmalaajennoksien tekeminen itse on mahdollista myös erikseen ladattavien kehitystyökalujen avulla. Yksi tärkeimmistä ohjelman ominaisuuksista on GDB-vianetsin eli GNU Project debugger, sekä GCC-kääntäjä. Käyttöliittymästä löytyy useita valmiita projektipohjia eri pelimoottoreille mm. Lightfeather 3D, Crystal Space ja Irrlicht , sekä ohjelmistokehykselle Ogrelle.
Asennus
Code::Blocks löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä codeblocks. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.