Ero sivun ”Kuinka asennan Unreal Engine 4 Linuxille” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
* Nyt saat oikeudet Unreal Github sivun (private) osioon. Josta lataat [https://github.com/EpicGames/UnrealEngine lähdekoodin] esimerkiksi [[zip]]-muotoisena pakettina. Pura se esimerkiksi työpöydällesi. | * Nyt saat oikeudet Unreal Github sivun (private) osioon. Josta lataat [https://github.com/EpicGames/UnrealEngine lähdekoodin] esimerkiksi [[zip]]-muotoisena pakettina. Pura se esimerkiksi työpöydällesi. | ||
Tämä ohje on [https://www.unrealengine.com/blog/unreal-engine-4-15-released 4.15] tai uudemmalle | Tämä ohje on [https://www.unrealengine.com/blog/unreal-engine-4-15-released 4.15 versiolle] tai uudemmalle tarkoitettu. | ||
{{oikeudet}} | {{oikeudet}} | ||
Rivi 12: | Rivi 12: | ||
Ubuntussa ja Debianissa: | Ubuntussa ja Debianissa: | ||
# apt-get install -y | # apt-get install -y mono-gmcs mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 xdg-user-dirs libqt4-dev mono-devel | ||
Avaa pääte ja kirjoita | Avaa pääte ja kirjoita. [[Git]] kysyy nyt tunnuksia ja salasanaa. | ||
$ git clone --recursive https://github.com/EpicGames/UnrealEngine.git unreal | $ git clone --recursive https://github.com/EpicGames/UnrealEngine.git unreal | ||
Versio 13. marraskuuta 2017 kello 00.20
Unreal Engine 4.15 asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi.
- Rekisteröidy GitHubiin.
- Rekisteröidy Epic Games tilisi.
- Linkitä Github tili Epic Games tilin asetuksista.
- Nyt saat oikeudet Unreal Github sivun (private) osioon. Josta lataat lähdekoodin esimerkiksi zip-muotoisena pakettina. Pura se esimerkiksi työpöydällesi.
Tämä ohje on 4.15 versiolle tai uudemmalle tarkoitettu.
Komennot, jotka alkavat $-merkillä suoritetaan tavallisena käyttäjänä ja komennot, jotka alkavat #-merkillä suoritetaan pääkäyttäjänä. Katso myös su, sudo ja doas.
Asenna seuraavat kehityspaketit järjestelmääsi komentoriviä käyttäen seuraavasti.
Ubuntussa ja Debianissa:
# apt-get install -y mono-gmcs mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 xdg-user-dirs libqt4-dev mono-devel
Avaa pääte ja kirjoita. Git kysyy nyt tunnuksia ja salasanaa.
$ git clone --recursive https://github.com/EpicGames/UnrealEngine.git unreal
Lopuksi etsi UnrealEngine-relese hakemisto.
$ cd UnrealEngine-release
ja suorita Setup.sh asetusohjelma.
$ ./Setup.sh
Kun asetusohjelma on päättynyt. Suorita GenerateProjectFiles.sh ohjelma.
$ ./GenerateProjectFiles.sh
Ja käännä ohjelma. (huom. Tässä voi mennä kauan)
$ make SlateViewer $ make CrashReportClient ShaderCompileWorker UnrealLightmass UnrealPak UE4Editor
Käyttö:
$ cd ~/UnrealEngine-release/Engine/Binaries/Linux/ $ ./UE4Editor