Ero sivun ”PrBoom+” versioiden välillä
(PrBoom+peliportti) |
p (kuva) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi=PrBoom+ | | nimi=PrBoom+ | ||
| kuva= | | kuva=[[Kuva:PrBoom+.png|250px]] | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenGL]] | | käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenGL]] |
Versio 20. marraskuuta 2020 kello 18.23
PrBoom+ | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL, OpenGL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | prboom-plus.sourceforge.net |
PrBoom+ on klassinen ensimmäisen persoonan ampujapeli Doom, jonka id Software julkaisi ensimmäisen kerran vuonna 1993. Se käyttää SDL-kirjastoa ja valinnaista OpenGL-renderöijää. Se perustuu PrBoomiin, MBF:ään ja LxDoomiin, jotka puolestaan perustuvat TeamTNT:n Boomiin, Doomin vapaasti saatavilla olevaan DOS-porttiin DOS:lle.
PrBoom+ -ominaisuuksien lisäksi PrBoom+ tarjoaa mm. rajattoman kuvanopeuden, muuttuvan pelinopeuden, uudelleennäkymän, kävelykamera, takakameran ja hiiri ohjauksen. FOV ja muut ominaisuudet menettämättä yhteensopivuutta alkuperäisestä Doomista.
PrBoom+ vaatii pelikartat. Ilmaisia pelikarttoja on saatavilla freedoom-pakettista. Kaupalliset pelikartat voidaan pakata käyttämällä game-data-packager pakettia. PrBoom+ tukee kaikkia Doomin makuja, mukaan lukien Ultimate Doom, Doom 2 ja Final Doom, sekä Chex (R) Quest, HACX, FreeDoom ja FreeDM.
Asennus
PrBoom+ löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä prboom+. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.