Ero sivun ”Sauerbraten” versioiden välillä
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| käyttöliittymä=[[SDL]] | | käyttöliittymä=[[SDL]] | ||
| kotisivu=[http://sauerbraten.org http://sauerbraten.org] | | kotisivu=[http://sauerbraten.org http://sauerbraten.org] | ||
| lahdekoodi=[https://sourceforge.net/p/sauerbraten/code/HEAD/tree/ sourceforge.net/p/sauerbraten/] | |||
}} | }} | ||
Versio 20. marraskuuta 2020 kello 21.52
Sauerbraten | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | zlib-lisenssi |
Kotisivu | http://sauerbraten.org |
Sauerbraten (tunnetaan myös nimellä Cube 2: Sauerbraten) on avoimen lähdekoodin FPS-peli, jossa on sekä yksinpeli että moninpeli. Sauerbraten on tehty alkuperäisen Cuben päälle. Pelin ideana on saada vastustaja ammuttua, mitään tehtäviä ei siis ainakaan moninpelissä ole. Aseita saa aina nyrkeistä raketinheittimeen asti, myös energiaa ja armoreita on mahdollisuus poimia.
Pelissä on erittäin helppo ja hyvä karttaeditori. Myös moninpelissä muiden kanssa rakentaminen on mahdollista, kunhan palvelimella on coop edit pelimuotona, nappia painamalla voi palata sekä takaisin pyssyn taakse että rakentamaan.
Cube 2: Sauerbraten on myös pelimoottori.
Linuxin lisäksi Sauerbraten on saatavilla monille muille käyttöjärjestelmille, kuten Windowsille ja Mac OS:lle
Asennus
Sauerbraten löytyy useissa jakeluissa paketista sauerbraten. Lisäksi tarvitaan yleensä paketti sauerbraten-data, joka sisältää pelin tiedostoja.
Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.