Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
(luokitus) |
||
Rivi 12: | Rivi 12: | ||
[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br> | [http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br> | ||
[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja] | [http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja] | ||
[[Luokka:Kirjastot]] |
Versio 30. lokakuuta 2005 kello 00.23
Yleistä
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
Asennus
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille SDL:n asennus/käyttöönotto-opas.