Ero sivun ”FBX” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 23: | Rivi 23: | ||
==Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja== | ==Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja== | ||
* [[Unreal Engine]] | * [[Unreal Engine]] | ||
==Katso myös== | |||
* [[Suositellut ohjelmat]] | |||
{{Kolmiulotteinen mallinnus}} | {{Kolmiulotteinen mallinnus}} | ||
[[Luokka: Tiedostomuodot]] | [[Luokka: Tiedostomuodot]] |
Versio 7. huhtikuuta 2022 kello 17.50
Autodesk FBX (.fbx) | |
---|---|
Kehittäjä(t) | Autodesk |
Säiliömuoto | binääri |
Tiedostopääte | .fbx |
Lisenssi | Suljettu |
FBX-tiedosto on Autodesk Filmbox -muodossa tallennettu 3D-malli. Se sisältää mallin, jota voidaan käyttää ja jakaa useissa digitaalisissa mallinnus- ja sisällönluontiohjelmissa. FBX-tiedostoja käytetään usein pelinkehityksessä ja animaatioissa. Vaikka FBX-muoto on suojattu, monet muut kuin Autodeskin mallinnus- ja animaatiosovellukset voivat avata FBX-tiedostoja. Näin tekijät voivat jakaa 3D-malleja keskenään FBX-formaatin avulla, joka on tehokas, koska se tallentaa mallit binääritietona.
Ohjelmat jotka avaavat ja luovat FBX-tiedostoja
Ohjelmat jotka käyttävät FBX-tiedostoja
Katso myös
Kolmiulotteinen mallinnus | |
Mallinnusmuodot | .BLEND | .STL | .OBJ | .FBX | .DAE |
---|---|
CAD-mallinnusmuodot | .DXF | .STL | .DWG | .IGS | 3DS | .MAX |