Ero sivun ”FNA” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
FNA |
p ' |
||
| Rivi 20: | Rivi 20: | ||
}} | }} | ||
''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla. | '''FNA''' on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu [[MonoGame]], myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla. | ||
FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa. | FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa. | ||
[[Luokka: Pelimoottorit]] | [[Luokka: Pelimoottorit]] | ||
Versio 23. marraskuuta 2025 kello 20.48
| Tekijä(t) | Ethan "flibitijibibo" Lee |
| Kehittäjä(t) | Ethan Lee ja yhteisö |
| Moottori | XNA 4.0 API:n uudelleentoteutus (re-implementation) |
| Ensijulkaisu | 2013 |
| Ohjelmoitu | C# |
| Käyttöliittymä | koodipohjainen (käyttää työkaluja, kuten SDL2, OpenGL) |
| Tyyppi | Pelinkehityksen ohjelmistokehys |
| Lisenssi | Ms-PL |
| Kotisivu | https://fna-xna.github.io/ |
| Lähdekoodi | /github.com/FNA-XNA/FNA |
FNA on avoimen lähdekoodin uudelleentoteutus (re-implementation) Microsoftin alkuperäisestä XNA Frameworkista. Kuten aiemmin mainittu MonoGame, myös FNA:n tavoitteena on mahdollistaa XNA-pelien ajaminen nykyaikaisilla alustoilla.
FNA eroaa kuitenkin MonoGamesta tarkemman ja tiukemman yhdenmukaisuuden tavoittelussaan alkuperäisen XNA-rajapinnan (API) kanssa.